Látogatócsoport

A Nemzetközi Magyar Matematikaverseny győztesei Brüsszelben

2011. 10. 03.

A brüsszeli kirándulásról Bősze Zsuzsanna, a kirándulás egyik résztvevője írt rövid beszámolót, amely alább olvasható:

"A 2011-es Nemzetközi Magyar Matematikaverseny első és második díjasai egy brüsszeli utazást is nyertek. A verseny második díjasaként nekem is volt lehetőségem részt venni ezen az életre szóló élményen.
A kétnapos kirándulás október elején került megrendezésre. Október 3-án Eindhovenben szállt le a repülőgépünk, ahonnan rögtön Brüsszelbe utaztunk. Ott magyar idegenvezetőnk megmutatta nekünk a város fő nevezetességeit, majd szabadidő következett. Délután az Európai Parlamentben tettünk látogatást Gál Kinga képviselőasszony jóvoltából. Ott a képviselőasszony beszélt nekünk a parlament működéséről, bemutatta saját munkáját, majd az üléstermet is megtekinthettük. Az emlékezetes parlamenti látogatás után Brüsszel egyik hangulatos éttermében vacsoráztunk, majd egy kis szabadidő alatt megismerhettük Brüsszel esti életét is. A hajnali kelés és e tartalmas nap után a szállásunkra utaztunk Antwerpenbe, ahol senkinek sem kellett altatódalt énekelni.
Másnap délelőtt Antwerpen nevezetességeit néztük meg, majd Gentbe utaztunk, ahol szintén megtekintettük a fő látnivalókat. Utána a folyó partján sétáltunk ebben a hangulatos kisvárosban. Sajnos kevés időt tölthettünk itt mert sietni kellett a repülőgéphez vissza Brüsszelbe, de amikor itthon Budapesten leszálltunk, még akkor is mindenkinek e elfelejthetetlen élmények jártak a fejében."